Een gezond eetpatroon zorgt voor betere studieresultaten!!

Dat gezonde voeding met de juiste voedingsstoffen en variatie belangrijk is om gezond te blijven is alom bekend. Maar door er een gezond eetpatroon op na te houden kan je ook beter denken en onthouden.

Je lichaam haalt uit de dagelijkse voeding de nodige voedingsstoffen die je energie geven engezond-afvallen zorgen voor herstel en opbouw van de spieren. Maar het bevat ook voedingsstoffen die ervoor zorgen dat de prikkels in je hersenen goed geleid worden. Het lichaam haalt deze voedingsstoffen onder andere uit vitaminen, mineralen en bepaalde aminozuren. Het is belangrijk dat je lichaam deze voedingsstoffen voldoende binnenkrijgt om optimaal te kunnen blijven functioneren.

Als je optimaal wilt presteren en goede studieresultaten wilt halen helpt het om regelmatig en gezond te eten en voldoende niet gezoete dranken te drinken. Als je last hebt van een dip in de dag, probeer dat te voorkomen door een extra eetmoment in te lassen in je dagritme. Veel mensen presteren beter door tussen de lunch en avondmaaltijd een stuk fruit te eten rond 15 uur. Dit om de bekende dip rond 16 uur te voorkomen.

Regelmatig eetpatroon
Door regelmatig te eten geeft je je lichaam een constante afgifte van energie- en bouwstoffen. Hiermee wordt je lichaam goed onderhouden. Mensen die onregelmatig eten hebben vaker last van een dip en zijn vatbaarder om ziek te worden. Het lichaam moet namelijk meer moeite doen om met pieken en dalen de voedingsstoffen uit de voeding te halen.

Vermijd stimulerende middelen
Tegenwoordig worden er veel energy-booster achtige dranken genomen om goed geconcentreerd te kunnen blijven werken. Groot nadeel aan deze dranken is dat ze veel suikers bevatten en cafeïne. Bij regelmatige inname van deze dranken heb je steeds meer nodig om het nog effect te laten hebben. Probeer daarom deze dranken links te laten liggen als je het voor dit doel gebruikt. En wees je ervan bewust dat deze dranken ook zeer slecht voor het gebit zijn en echt dikmakers, zekers als je er aanleg voor hebt.

Supplementen voor betere prestaties
Als je er niet zeker van bent of je voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgt, kies dan voor een stukje zekerheid door een goede multivitaminen te nemen. Hierdoor krijg je sowieso voldoende binnen, ook op die dagen dat je een keer minder gezond eet. Naast het trainen van het geheugen kan je ook je geheugen verbeteren met supplementen. Deze natuurlijke supplementen zijn een aanvulling op je dagelijkse voeding en helpen je optimaal te presteren.

Afbeelding: gezonder-afvallen.nl