User

E-mail adres:
Wachtwoord:
Wachtwoord kwijt
Waarom registreren
Maak een account aan

Community

Homepage
Nieuws, Polls
Forum, Weblog
Foto Lijst
Gebruikerslijst (Zoeken)

Pagina's

Aanbiedingen / Gratis!
Actueel
Afstudeeropdrachten
Alcohol & drugs
Anoniem Smsen
Astrologie & Horoscoop
Belasting
Beroepskeuze
Bijbaan
Boeken (o.a. studie)
Brancheverenigingen
Buitenlandse studentensites
Community
Computers / internet
Cursussen
Europa
Examen
Fashion
Films
Financieel
Foreign Students
Forum
Fun en Games
Gadgets
Gezondheid
Homepage
Hulpverlening
Kamers / wonen
Kranten/ tijdschriften
Leren Leren
Minimum lonen
Muziek
Naslag werken
OV Studenten Chipkaart
Oh Oh Cherso
Op kamers / uit huis
Opleidingen
Overig
Polls
Rijbewijs en vervoer
Scripties
Seksuele Voorlichting
Shows en Series
Solliciteren (tips etc)
Stage/Studeren Buitenland
Stageplaatsen
Studenten Nieuws
Studenten Uitzendbureau
Studenten en Politiek
Studentenrecepten
Studentensport
Studentensteden
Studentenverenigingen
Studentenverzekering
Studie tips & tools
Studiefinanciering
Studiekeuze
Supermarkt Aanbiedingen
Taalhulpen
Tentamen
Test jezelf
The Voice of Holland
Traineeships
Tussenjaar
Uitgaan
Uittreksels
Vacatures vakantiewerk
Vakantie / studentenreizen
Vakantiewerk
Vrouwen / modellen
Weblogs
Werk / Vacatures (tip)
Zoek en Vind
duo

Zoeken

Web
studieinfo.nl

Vacatures per regio

- Bijbanen per regio
- Stageplaatsen per regio
- Starterfuncties per regio

Alcohol helpt hartaanval voorkomen

Uitgegeven: 3 januari 2007 14:29
Laatst gewijzigd: 3 januari 2007 14:30

bron: NU.nl

AMSTERDAM - Het drinken van één of twee glazen alcohol per dag biedt mannen met een verhoogde bloeddruk mogelijk bescherming tegen een hartaanval. Dat blijkt uit een nieuwe, langlopende studie van onder meer TNO en de Wageningen Universiteit.

Voor het eerst is onderzocht of er een verband bestaat tussen matige alcoholconsumptie en zogenoemde niet-fatale myocard-infarcten of hartaanvallen. Het aantal hartaanvallen en sterfgevallen door hartaandoeningen bij zowel mannen met hoge bloeddruk die één of twee glazen per dag dronken als bij de geheelonthouders was gelijk, stelden de onderzoekers vast.

Sterfte
Eerdere studies hebben aangetoond dat matige consumptie van alcohol het risico op hart- en vaatziekten en de totale sterfte zou kunnen verlagen. Wie meer dan twee glazen per dag drinkt, heeft echter meer kans op een hoge bloeddruk.

"De richtlijnen zijn niet eenduidig over de vraag of bij verhoogde bloeddruk alcohol mag worden gebruikt", zegt onderzoeksleider Joline Beulens. "Dit onderzoek laat zien dat mensen met hoge bloeddruk die matig drinken misschien hun drinkgewoonten niet hoeven aan te passen."

Formulier
De onderzoekers hebben gegevens geanalyseerd van 11.982 mannen met hoge bloeddruk. Sinds 1986 hebben de deelnemers elke vier jaar een enquêteformulier ingevuld en opgegeven hoe vaak ze bier, rode wijn, witte wijn en sterke drank nuttigden.


Door jeroen op Thursday, 04 January 2007, 09:44:50

Aanrader

Meer Nieuws

Klik hier voor een overzicht van al ons nieuws!

Opties

[Nieuws Archief]

Top 10

1.   Stages
2.   Uittreksels (tip)
3.   Solliciteren
4.   Kamers
5.   Werk / bijbanen
6.   Community
7.   Opleidingen
8.   Beroepskeuze 
9.   Taalhulpen
10. Test Jezelf

Advertenties

Tips & gratis

Gratis Opleidingen Gids (tip)
Gratis NTI studiegids (tip)
kortingen op blad/krant
Meer gratis & tips

Uittreksels downloaden

Download hier online jouw uittreksel van meer dan 2000 MBO, HBO & WO studieboeken. Allemaal de laatste druk en eerder. Makkelijk zoeken en direct downloaden. Klik hier

Aanrader

StudieInfo.NL ©       :: Adverteren ? :: Lid van StudentNetwork.nl :: Linksuggestie doen?