|
Stel, je gaat op kamers... en dan moet je ineens eten gaan koken voor jezelf. Welke maaltijd maak jij klaar als je: 1) Weinig tijd hebt? 2) Trek hebt in iets lekkers (en wat meer tijd)? 3) Vrienden op bezoek krijgt? Het makkelijkste en wat het minste tijd kost blijft voor mij toch wel de pot met saus, kipfilet, en rijst. Chicken tonight. Gaat wel snel vervelen, maar voor een snelle hap is het niet slecht. Trouwens, absolute afrader als je indruk wilt maken op je bezoek! Ik vind veel groente lekker, dus als ik wat meer tijd heb, dan koop ik verschillende verse groenten op de markt of supermarkt (courgette, paprika, peultjes, etc.). Vervolgens kies ik de basis (rijst, pasta, of aardappels) en het vlees. Een lekker stukje vlees met aardappels en groenten doen het in mijn keuken nog steeds erg goed! Of een stamppot vind ik ook erg lekker om zelf te maken (dus geen pakje puree!). Oosterse groenten met mie en SHOARMA-vlees is trouwens ook echt lekker! Als ik vrienden op bezoek krijg probeer ik altijd iets nieuws uit en werk ik nooit met de zogenaamde maaltijdpakjes. Dan zoek ik iets op in een kookboek en maak het extra speciaal (uiteraard met een lekker toetje!) Toetjes zoek ik altijd uit op yoghurt-basis, want dat is gezonder (en lekkerder) dan vla. Wat voor maaltijden zijn bij jou favoriet? Laat het me weten!
Geplaatst door jeroen op 21-12-2006 12:51:09
|