User

E-mail adres:
Wachtwoord:
Wachtwoord kwijt
Waarom registreren
Maak een account aan

Community

Homepage
Nieuws, Polls
Forum, Weblog
Foto Lijst
Gebruikerslijst (Zoeken)

Pagina's

Aanbiedingen / Gratis!
Actueel
Afstudeeropdrachten
Alcohol & drugs
Anoniem Smsen
Astrologie & Horoscoop
Belasting
Beroepskeuze
Bijbaan
Boeken (o.a. studie)
Brancheverenigingen
Buitenlandse studentensites
Community
Computers / internet
Cursussen
Europa
Examen
Fashion
Films
Financieel
Foreign Students
Forum
Fun en Games
Gadgets
Gezondheid
Homepage
Hulpverlening
Kamers / wonen
Kranten/ tijdschriften
Leren Leren
Minimum lonen
Muziek
Naslag werken
OV Studenten Chipkaart
Oh Oh Cherso
Op kamers / uit huis
Opleidingen
Overig
Polls
Rijbewijs en vervoer
Scripties
Seksuele Voorlichting
Shows en Series
Solliciteren (tips etc)
Stage/Studeren Buitenland
Stageplaatsen
Studenten Nieuws
Studenten Uitzendbureau
Studenten en Politiek
Studentenrecepten
Studentensport
Studentensteden
Studentenverenigingen
Studentenverzekering
Studie tips & tools
Studiefinanciering
Studiekeuze
Supermarkt Aanbiedingen
Taalhulpen
Tentamen
Test jezelf
The Voice of Holland
Traineeships
Tussenjaar
Uitgaan
Uittreksels
Vacatures vakantiewerk
Vakantie / studentenreizen
Vakantiewerk
Vrouwen / modellen
Weblogs
Werk / Vacatures (tip)
Zoek en Vind
duo

Zoeken

Web
studieinfo.nl

Vacatures per regio

- Bijbanen per regio
- Stageplaatsen per regio
- Starterfuncties per regio

StudieInfo Forum   -  Opleidingen   -  internationale leraren opleiding in Denemarken

internationale leraren opleiding in Denemarken

Zo leer je nog is watNa twee onafgemaakte opleidingen en ikzelf toch al midden in de twintig, moest ik toch is gaan na denken: “Wat wil ik nou?” En met al de keuze die er is vandaag de dag moet het toch mogenlijk zijn dat zelfs ik iets afrond?Toch zat ik elke dag met mijn ziel onder mijn arm in de trein naar naar mijn HBO pedagogiek, en dit was moeilijk, want ik wist dat ik iets in het sociale werkvlak wou doen, maar mijn opleiding paste me voor geen meter en over mijn klasgenoten nog maar niet te spreken.En op een dag werd ik op een opleiding in Denemarken gewezen, een leraren opleiding, ach, nou wou ik nooit echt juf worden, maar in mijn idee zou zoiets ongeveer het zelfde zijn als pedagogiek en daarbij had ik ergens een artikel gelezen dat Denemarken erg ontwikkeld was op het gebied van onderwijs en pedagogische methodes.En bovendien zag het artikel er wel grappig uit: ” Leren door te doen” zo luiden de boodschap, geen eeuwige collegebanken meer, maar de wereld leren kennen door vier maanden door Azie te reizen. Pedagogische kennis vergaren door een jaar in een tehuis voor kinderen met problemen te wonen. Je grenzen te verleggen om een halfjaar in Afrika als leerkracht op een leraren opleiding te werken en alle tussenliggende tijd op een campus te wonen, studeren en alle vakken halen`Jeetje, bedacht ik me, geven ze voor zo iets een diploma dan? Dat moest ik toch eens zelf gaan bekijken, zo kwam ik vier jaar geleden in Denemarken aan. Het eerst wat op het menu stond was de reis naar Azie, al snel begreep ik dat al deze dingen niet gratis gaan, nee daar moet je voor werken. Automatisch kreeg ik een plaatsje op een bouwplaats. Nou goed, het was  niet dat ik bang was om mijn nagels te breken, maar daar was ik dan: vijftig kilo, een meter zestig en 24 jaar oud op mijn adidas schoentjes op de bouwplaats. En tot mijn verbazing zag ik een knul naar de keuken vertrekken en zelf werd ik naar een kamer geleid om de vloer er uit te drillen en een nieuwe te storten, terwijl ik nog nooit een hamer in mijn handen had gehad.A fijn bijna vier jaar later, en bijna mijn opleiding afgerond, heb ik alle onderdelen succesvol doorlopen.  In India heb ik onderzoeken gedaan naar het dagelijks leven en in de sloppenwijken geslapen. Het jaar er op heb ik in een school gewerkt en gewoond, waar ik absoluut elke funktie bekleden die mogenlijk was, van juf, pedagoog tot tante. En heb ik mijn examens afgerondEn nu ben afgereisd naar Angola waar ik als een gek Portugees heb moeten leren en tot mijn verbazing direct geaccepteerd werd als ’professora’, en lesgeef in: natuur en techniek, wereldkennis en engels. En natuurlijk alle avond activiteiten als: sportclub, creatieve avond, debate club en cultuur avonden.Wanneer ik terug kom hoef ik alleen mijn bachelor nog te schrijven en dan ben ik officieel een internationaal leerkracht. Nu ik terug kijk zijn de afgelopen jaren waanzinnig snel gegaan en heb ik enorm veel geleerd. Op het vlak van lesgeven, maar ook op het vlak van levens ervaring. Ik heb geleerd van mijn studenten te houden, les te geven in meest bizarre omstandigheden, ik heb mijn grenzen overstreden in de indiaanse sloppenwijken, theaterstukken te maken en die vloeren kan ik nu met mijn ogen dicht storten. Ja, ik kijk terug naar vier jaar waar ik heel wat heb geleerd, eigenlijk jammer dat het bijna over is.Nu is het zo dat mijn kamertje bijna vrijkomt in Tvind, dus mocht je wat anders willen en geïnteresseerd zijn je opleiding op een alternatieve manier te behalen, elk jaar begint een team. Stuur een emailtje naar: info@dns-tvind.dk of kijk op www.dns-tvind.dk

Geplaatst door margarida op 12-11-2010 13:03:37

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht

Alleen leden mogen reageren!

Je moet inloggen om reacties in het forum te kunnen plaatsen! Indien je nog geen account hebt [klik dan hier om te registreren]

Actiefste Gebruikers

1. vitrus
  2. Suzanne
  3. Anne
  4. klaas06
  5. Juudje

Top 10

1.   Stages
2.   Uittreksels (tip)
3.   Solliciteren
4.   Kamers
5.   Werk / bijbanen
6.   Community
7.   Opleidingen
8.   Beroepskeuze 
9.   Taalhulpen
10. Test Jezelf

Advertenties

Tips & gratis

Gratis Opleidingen Gids (tip)
Gratis NTI studiegids (tip)
kortingen op blad/krant
Meer gratis & tips

Uittreksels downloaden

Download hier online jouw uittreksel van meer dan 2000 MBO, HBO & WO studieboeken. Allemaal de laatste druk en eerder. Makkelijk zoeken en direct downloaden. Klik hier

Aanrader

StudieInfo.NL ©       :: Adverteren ? :: Lid van StudentNetwork.nl :: Linksuggestie doen?